torsdag 14 februari 2013

Ingen har väl missat att det idag är alla❤ansdag? Egentligen som vilken dag som helst, en dag vi tidigare inte uppvaktat, en dag som alla andra - fast ändå inte. Idag, fast för två år sedan, är dagen då vi fick det glada beskedet att vi skulle bli tre.

Minns så väl att känslan av att jag var gravid fanns där i bakhuvudet, men att det kunde vara sant anade vi inte. Jag hade påpekat flera gånger om för Jimmy att min annars platta mage stack ut aningen och att mitt humör svängde aningen för mycket. Och när allahjärtansdag 2011 infann sig några dagar senare, var Jimmy bortrest i jobbet över veckan och det skulle bli min första ensamma allahjärtansdag sedan vi blev tillsammans 2004. Lite deppig kände jag mig allt för det och jag vet att jag ringde Jimmy och han sa bestämt; "Gör testet, så slipper du oroa dig och du får svar på din fråga. Ring mig sen!" Vi avslutade samtalet med "Är det någon dag vi ska få reda på det så är det väl på alla❤ansdag?" Och visst stämde mina aningar, det var ett litet liv därinne. Sedan det året har den 14:e februari betytt lite mer för oss. Det var då livet började och tog en ny vändning!

Sigge och jag välkomnade Farmor hem från semestern idag med blommor & choklad på hennes jobb. Hon som nyss sagt till sina kollegor att hon inte var mycket för allt hysteri kring allahjärtansdag ändrade sig snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar